- Rozproszony
- kioski
- kramy
- automaty
- hale targowe
- targowiska
- bazary
Automaty – małe punkty sprzedaży detalicznej, których ogromną zaletą jest że zakupy mogą być dokonywane wciągu całej doby bez udziału sprzedawcy
Kioski multimedialne – urządzenie elektroniczne wyglądem przypominające bankomat, służące do realizacji operacji bankowych, często z pominięciem wypłaty pieniędzy. Wyposażone jest w urządzenia do zdalnego realizowania operacji finansowych (ekrany dotykowe, klawiaturę), które umożliwiają dokonywanie transakcji. Kioski multimedialne stosuje się najczęściej w miejscach publicznych, jak supermarkety, lotniska, urzędy miejskie, pocztowe, dworce kolejowe, przy oddziałach bankowych.
Targowiska – wydzielony teren przeznaczony do handlu, zazwyczaj na otwartej powierzchni (plac targowy).
Kioski – bardzo popularne mało zabudowane punkty sprzedaży detalicznej, wyposażone w okna na których eksportuje się towar
Hale targowe – handlowy budynek, w którym znajdują się stoiska z branży spożywczej, przemysłowej i usługowej. Wznoszono je w dużych miastach w XIX wieku w celu uporządkowania handlu. Zazwyczaj są to obiekty stanowiące cenny zabytek sztuki inżynierskiej.
Bazary – zlokalizowane w miastach, z reguły można na nich nabyć towary nieżywnościowe
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz